برش آهن از دیرباز اهمیت بسیار زیادی را به خود اختصاص داده بود. در حال حاضر، مجموعه‌هایی نظیر  آرسس لیزر با استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات لازم و ضروری، خدمات خود را در این حوزه باکیفیت و قیمتی مناسب ارائه می‌دهد. مردم به این آگاهی رسیده‌اند که کیفیت باید ملاک انتخاب قرار بگیرد که در غیر این صورت در کوتاه مدت مشکلات ریز و درشت زیادی به وجود خواهد آمد. به همین دلیل ما در ادامه شما را با روش‌های برشکاری آهن به صورت مختصر و مفید در بین خدمات این مجموعه بیشتر آشنا خواهیم کرد.

بررسی روش های برش آهن

در صنایع گوناگون برش آهن به یکی از پرکاربردترین‌ها تبدیل شده است. به این دلیل که این‌چنین می‌توان کلیه قطعات فلزی را به شکل‌های مختلف مورد استفاده و کاربرد قرار داد. فلزات مانند آهن، آلومینیوم، فولاد و… همگی به برشکاری در شرایطی خاص نیازمند هستند.

برش‌کاری یکی از فعالیت‌های بسیار مهم در صنایع گوناگون به شمار می‌آید و به همین دلیل، مجموعه آرسس لیزر سعی می‌کند کیفیت را ملاک کار خود قرار دهد تا نتیجه پایانی کار، یک نتیجه رضایت‌بخش و ایده آل باشد. ما در ادامه شما را به صورت مختصر و مفید با بهترین و کاربردی‌ترین روش های برش‌کاری آهن بیشتر آشنا خواهیم کرد که شامل:

·       برش لیزر

یکی از روش‌های عالی برش آهن قطعاً می‌تواند برش توسط لیزر باشد. در این میان، آرسس لیزر به عنوان یک مجموعه معتبر می‌تواند کیفیت انجام برش با این روش را تضمین کند؛ چرا که تجربه و سابقه کاری بالایی دارد.  به هر حال، در هر کاری تجربه حرف اول را می‌زند.

زمانی که پرتوی برش لیزر در یک موقعیت باریک و طویل متمرکز شود، برش به صورت لیزری انجام می‌گیرد. ناگفته نماند که این روش را جزء روش های اتوماتیک می‌شناسند و همچنین، کاملاً غیر تماسی است. اگر نگران سایش ورق آهن مورد نظر خود هستید، کارشناسان ما در این مجموعه، تضمین می‌کنند که هیچ‌گونه سایشی با این روش برش برای ورق آهن مورد نظر شما به وجود نخواهد آمد. به هر حال ورق‌هایی که ضخامتی بین ۲۵ الی ۱۰ میلی‌متر دارند، از این روش برش می‌توانند استفاده کنند.

برش لیزری را کارشناسان ما برای ورق‌هایی که ضخامت پایینی ندارند، به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنند؛ چرا که از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست. برش به صورت لیزری را به 2 صورت CO2 و فیبری می‌توانید در نظر بگیرید که برای  ورق‌های مسی، برنجی و آلومینیومی عمدتاً از CO2 و برای برش ورق‌های کم ضخامت همچون استیل از لیزر فیبری استفاده می‌کنند.

o       مزایا:

  1. آسان بودن روش برش لیزری نسبت به دیگر روش‌های برش
  2. دقت و ظرافت برش انواع ورق آهنی
  3. امکان برش به حالت منحنی
  4. عدم ایجاد سروصدا و جلوگیری از آلودگی صوتی

·        واتر جت

  1. آرسس لیزر مجموعه‌ای است که خدمات خود را به صورت متنوع ارائه می‌دهد. به این شکل که شما از روش واتر جت هم برای برش آهن می‌توانید استفاده کنید. فشار ۶۰۰۰ پوند بر اینچی این روش باعث می‌شود که آب و سنگ‌هایی ساینده با یکدیگر برای برش ترکیب شوند که کارشناسان ما معتقدند، از لحاظ کیفیت این روش در مقایسه با روش برش لیزری می‌تواند گزینه ایده آل‌تری باشد. به هر حال اگر به دنبال روشی هستید که در آن ورق دفرمه نشود، قطعاً واتر جت انتخاب مناسبی خواهد بود. اینکه ورق مورد نظر شما چه جنس و میزان ضخامتی داشته باشد، برای استفاده از روش برش واتر جت هیچ مسئله خاصی محسوب نمی‌شود و بدون محدودیت است. ناگفته نماند در این روش برش، این مجموعه از پیشرفته‌ترین و به‌روزترین ماشین آلات استفاده می‌کند.

o       مزایا

  1. برش انواع جنس و ضخامت ورق
  2. کیفیت بالاتر برش در مقایسه با روش برش لیزری

·        پلاسما

پلاسما هم یکی از روش‌های بسیار کاربردی برش آهن است که در حال حاضر در دسته‌بندی خدمات مجموعه آرسس لیزر قرار گرفته است. حقیقت ماجرا این است که این روش در مقایسه با روش‌های قبلی بسیار رایج‌تر است.

برش ورق‌های فولادی کم کربن را با استفاده از روش پلاسما انجام می‌دهند. می‌توان این‌چنین گفت که با ترکیب دمش گاز نجیب و البته هوای فشرده این روش امکان‌پذیر است. قوس الکتریکی می‌تواند گاز را به شکل پلاسما تغییر دهد که بتوان از این روش برش برای آهن استفاده کرد.ضخامت 30 الی 1 میلی‎متر را می‌توان برای برش با این روش مناسب دانست. ناگفته نماند که اگر شرایطی ویژه و اضطراری باشد، ضخامت ۱۶۰ – ۰٫۵ میلی‌متر را هم پاسخ می‌دهد.

o       مزایا

  1. کلیه مواد رسانای الکتریکی را با این روش می‌توان برش داد.
  2. به صورت اتوماتیک اگر به دستگاه CNC متصل شود، برش امکان‌پذیر است.
  3. برای برش در زیر آب هم می‌توان پلاسما را کاربردی معرفی کرد.
  4. افزایش کیفیت لبه‌های برش خورده آهن

 

برش آهن

 

قطعات برش خورده چه کاربردی دارند؟

حال که در مورد روش های پرکاربرد برش آهن با شما صحبت کرده‌ایم، بهتر است کمی هم در مورد موارد استفاده از قطعات برش خورده حرف بزنیم، این‌چنین به اهمیت عملکرد برش‌کاری آهن بیشتر پی خواهید برد و سعی می‌کنید از خدماتی استفاده کنید که به کیفیت آن مطمئن هستید.

در صنعت خودرو سازی به شدت به این قطعات نیازمند هستند و اگر قطعات برش خورده آهن، کیفیت تضمین شده‌ای نداشته باشد، صد درصد یک جای کار در هنگام خط تولید خودرو با مشکل روبه‌رو خواهد شد. اگر قطعات با استاندارد بالایی برش نخورند، به قول معروف یک آجر نهد معمار کج، تا ثریا می‌رود دیوار کج!

در کشتی‌سازی هم این قطعاً بسیار مورد کاربرد و استفاده قرار می‌گیرند. ناگفته نماند که در هواپیماسازی هم قطعات برش خورده آهن، حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. به همین دلیل است که برشکاری باید توسط تیمی ماهر و کار بلد انجام پذیرد؛ چرا که موارد استفاده از قطعات برش خورده بسیار حساس و حیاتی است.

حتی امروزه در صنعت ساخت و ساز هم این قطعات به کار می‌آیند. اگر بگوییم در ساخت تجهیزات پزشکی هم قطعات برش خورده آهن کاربرد دارد، شاید باور نکنید ولی واقعاً همین‌طور است. با این حساب، توصیه ما به شما استفاده از خدمات آرسس لیزر است؛ چرا که این مجموعه امتحان خود را در طی سالیان طولانی کار و تجربه پس داده است.

ضخامت برش فلزات در مجموعه آرسس لیزر

آرسس لیزر به عنوان یک مجموعه باسابقه سعی می‌کند، همیشه کیفیت را ملاک خود قرار دهد. روش‌هایی نظیر پلاسما، لیزر و واتر جت از جمله روش‌های کاربردی برای برش آهن در این مجموعه است. سؤالی که مطرح می‌شود در مورد ضخامت برش فلزات است که در ادامه به معرفی این ضخامت‌ها می‌پردازیم.

  • آهن: ۱ میل تا ۲۰ میل
  • استیل: ۰.۵ میل تا ۸ میل
  • گالوانیزه: ۰.۵ میل تا ۵ میل
  • سیلیس: ۱ میل تا ۵ میل
  • آلومینیوم: ۱ میل تا ۳ میل
  • فولاد و ورق‌های آلیاژی: ۱ تا ۱۵ میل

نکات ایمنی در هنگام برش آهن

تیم ماهر و متبحر ما در مجموعه آرسس لیزر برای اینکه بتواند کیفیت قابل قبولی را برای برش آهن ارائه دهد، کلیه موارد و نکات ایمنی را به نحو احسنت ضمیمه فعالیت خود قرار می‌دهد. روی کلیه دستگاه‌های برش اگر دقت کنید، یک سری دستورالعمل‌هایی درج شده است که افراد باید با این دستورالعمل‌های برای انجام کار با دستگاه آشنایی کامل داشته باشند.

قبل از برش تیم ما به صورت کامل قطعه مورد نظر را تمیز می‌کنند تا کیفیت و ظرافت برش را افزایش دهند. قبل از اینکه قطعات برش‌کاری شده را افراد لمس کنند، باید نسبت به خنک بودن قطعات مطمئن باشند که در غیر این صورت مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد.

کارگران زحمتکش ما در این مجموعه از کلیه لوازم ایمنی نظیر عینک مخصوص برش‌کاری، حفاظ شنوایی، دستکش مخصوص و ماسک صورت استفاده می‌کنند. این‌چنین است که بدون ایجاد هیچ‌گونه مشکلی می‌توانند در طی زمانی طولانی به کار و فعالیت خود بپردازند. ناگفته نماند که کارگران ماهر و باتجربه ما در خط برش، به دلیل سابقه کاری بالایی که دارند، دقت بالایی را در عین سرعت در اجرای کار به نحو احسنت به رخ می‌کشند.

 

برش آهن

 

قیمت برش آهن

قیمت همیشه یک مسئله بسیار چالش‌برانگیز است. حقیقتاً اگر شما به کیفیت توجهی نداشته باشید و تنها قیمت را ملاک انتخاب خود قرار دهید، در طولانی مدت ضرر خواهید کرد. به این دلیل که کیفیت تضمین‌کننده استفاده اصولی و مناسب در طولانی مدت است.

آرسس لیزر مجموعه‌ای است که به کیفیت خدمات و در نتیجه رضایت مشتریان خود می‌اندیشد. با این حساب، قیمت‌های منصفانه‌ای را از این مجموعه برای دریافت خدماتی نظیر برش آهن می‌توانید انتظار داشته باشید و برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید با کارشناسان سایت در ارتباط باشید.

برای برش آهن به مجموعه آرسس لیزر می‌توانیم اعتماد کنیم؟

پاسخ ما به سؤال مثبت است؛ چرا که این مجموعه در طی سالیان طولانی فعالیت خود همیشه به کیفیت خدمات و رضایت مشتریان فکر کرده است. حتی مشتریان دائمی می‌توانند از تخفیفات ویژه سایت هم بهره‌مند شوند که از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون‌به‌صرفه است. این مجموعه به جز برش‌کاری می‌تواند خدمات خم‌کاری را به نحو احسنت ارائه دهد. به‌روزترین ماشین‌آلات را برای برش به روش واتر جت از این مجموعه بخواهید. به هر حال کیفیت و قیمت مناسب حق شماست، پس باهوش باشید و از مجموعه‌های معتبر و باسابقه خدمات این‌چنینی را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *